woensdag 5 augustus 2009

Dag 11: Lekker ontspannen

Hallo allemaal,

Vandaag is het eindelijk zover! Echt een dagje lekker rustig aan.
Na lekker uitgeslapen te hebben (tot half 9, wat met Sabine erbij echt uitslapen is!), zijn we ons klaar gaan maken voor het altijd lekkere ontbijt. 
Hierna zijn we weer naar onze hotelkamer gegaan, en had ik de tv aangezet, nu hebben we blijkbaar een filmzender gevonden, Hbo genaamd, waar vanochtend Titanic op was, dus deze hebben we even afgekeken. Dit is meteen goed voor ons Engels, want helaas zit er geen ondertiteling bij ;)
Nadat de film afgelopen was, zijn we weer naar het winkelcentrum gegaan. Sabine wilde toch nog even voor kleren kijken, maar iets leuks heeft ze helaas niet gevonden. Wel zijn we weer bij de Albert geweest, hier hebben ze een ice-tea zonder prik met honing smaak. Dit is echt lekker, we nemen wel een fles mee naar huis zodat de mensen die willen proeven het kunnen proeven!
We zijn via het park weer terug naar ons hotel gelopen en toen heb ik nog even geleerd. 

Rond 6 uur kregen we zin om wat te gaan eten, dus zijn we weer het centrum ingelopen, op zoek naar een leuk restaurantje. Na een afgelegen straatje ingegaan te zijn kwamen we bij een leuk restaurantje uit waar je een leuk uitzicht had, maar waar het ook erg druk was. Dit is volgens mij wel een goed teken.
Dus zijn we hier gaan eten, wat erg grappig was, is dat Sabine en ik allebei het zelfde menu wilden bestellen. Dus ik had het menu opgenoemd en Sabine zei: "the same for me". Dus even later kwam de ober aanzetten met 2 kleine bordjes met bestek en wat later met een grote houden plaat (soort snijplank) met het gerecht erop. Prima te eten, maar blijkbaar had de ober het verkeerd begrepen, en hij dacht dat we met z'n 2en van het zelfde gerecht wilde eten.
Maar gelukkig was het hoofdgerecht meer dan genoeg, aangezien we niet erg veel honger hadden. En na een toetje hadden we hier prima gegeten.
Ook de rekening was hierdoor erg grappig. Een halve liter bier voor mij en 0,3 liter bier voor Sabine, een hoofdgerecht met boheemse aardappels en iets van ham met soort rib eraan met honing en mosterd erbij en tartaarsaus (dachten dat we een soort van gebakken aardappels kregen met kruiden). Als toetje had ik een ijsje, kant en klaar uit de vriezer in een plastic ijscoupe en Sabine had een Caffe Latte. Het ijsje was overigens echt een lachtertje, hier betaal je 3,50 voor! We zijn hier in Tsjechie toch wel veel beter gewend.
Maar dit alles bij elkaar koste maar liefst 13 euro incl fooi!

Na nog even een rondje gelopen te hebben zijn we nu weer terug in het hotel. We moesten nog wel even 20 min wachten tot de computers vrij waren, maar dat hebben we ervoor over, zodat mijn lieve vader geen slapeloze nacht zal hebben! :)
Weltrusten pappa!

Nu gaan we nog even een filmpje kijken, en dan weer heerlijk slapen.
Morgen gaan we weer een rustige dag houden, waaronder voor mij lekker studeren, maar ook beetje yahtzeeen en boek/tijdschriften lezen.

Tot de volgende update!

Groetjes Siemen & Sabine

p.s. we hebben geprobeerd de foto's in de blog te zetten, maar dit wil lastig lukken, altijd fijn zo'n mac..... Oftewel deze houden jullie nog te goed, want anders zijn jullie vast niet blij om ons te zien! ;)

4 opmerkingen:

  1. Stelletje luierikken!
    Ik zal vannacht ongetwijfeld beter slapen; mogelijk dat de ontbrekende foto's nog roet in het eten kunnen gooien. Geintje.
    Ik ben benieuwd wat jullie morgen weer ondernemen.
    Maak het vanavond niet te laat en voor straks, welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi samen
    zo te horen vermaken jullie je wel. Hier is het bloedheet en morgen weer zo'n warme dag. wel goedkoop zo samen met 1 hoofdgerecht de ober zal wel gedacht hebben, daar heb je die vrekkerige nederlanders weer :) . Studeer ze morgen en laat sabine je maar overhoren.
    ik had jullie gisteren ook gemist maar vandaag is dat weer helemaal goedgemaakt.
    Gr. mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Papa John van de Molenacker5 augustus 2009 om 23:12

    Hallo allebei
    Voor de verandering een berichtje van mij Papa John van de Molenacker. Ik geniet elke keer van jullie goed geschreven verhalen, jullie leuke ervaringen en belevenissen. Siemen bedankt voor je enthousiaste beschrijving van wat er allemaal op jullie etensbordjes terechtgekomen is de afgelopen dagen. Het lijkt net alsof je van lekker eten houdt!
    Ik lees tussen de regels door dat het prima gaat met jullie tweetjes daar in Tsjechie en dat is natuurlijk hartstikke fijn.
    Ik ben benieuwd naar de verhalen van de laatste paar dagen. Wat staat er bijv. morgen op het programma? Ik wacht gewoon af. Groetjes en welterusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach joh, die foto's komen wel als jullie weer terug zijn! Is het nog een verrassing voor ons wat jullie allemaal uitgespookt hebben op vakantie! Woorden hebben we, nu de beelden nog :p Ik ben morgenvroeg op vakantie, dus het laatste berichtje van mij hier! Maak het nog gezellig daar, en doe voorzichtig op de terugreis! :) Tot snel!
    xxx Myr

    BeantwoordenVerwijderen