zondag 2 augustus 2009

Dag 8: Dinopark & Dierentuin Plzen

Goede avond,

We zijn vanochtend al op tijd op gestaan. Rond half 10 zaten we aan het ontbijt.
Het ontbijt op deze zondagochtend was erg goed! Lekker buffet, keus uit veel verschillende dingen. We hebben lekker genoten van dit ontbijt.
Na het ontbijt hebben we onze rugzak gepakt om naar de dierentuin/dinopark te gaan.
Eerst hebben we bij de receptie navraag gedaan over hoe we het beste kunnen reizen.
Hier op het marktplein vlakbij stopt een treintje waarmee je rechtstreeks naar de dierentuin kunt. Voor 2o kroon p.p (iets minder als 1euro) voor enkelereis zijn we met dit treintje meegeweest. Het dinopark is een onderdeel van de dierentuin en kun je alleen bereiken via de dierentuin. We hebben eerst een rondje door het dinopark van ongeveer 1ha. gelopen.
Leuk om te zien, in het park zie je allemaal verschillende dino's en er is een 3D film over het leven van de dinosaurussen. Deze hebben we bekeken, was wel helemaal in het Tsjechisch. Maar door het simpele verhaal was alleen plaatjes kijken al voldoende.
Daarna zijn we de dierentuin gaan bekijken. De dierentuin is tegen een heuvel aangebouwd, tijdens een rondje door het park loop je slingerend heuveltje op heuveltje af, langs de verschillende dieren. Apart vonden wij dat het park gebouwd is aan de rand van een woonwijk. Op het hoogstepunt waar het dinopark zich bevindt, zie je aan de ene kant de flats van een woonwijk en aan de ander kant heb je van grote hoogte een erg mooi uitzicht over de stad.
Omdat het vandaag nogal erg warm was hier: ong. 30 graden, waren veel dieren helaas verscholen onder de vele planten in de hokken. Weinig dieren hebben zich maar laten zien, dit  vonden we wel jammer. Leuk vonden we dat er verschillende gebouwen staan, waar je in kunt lopen en van binnenuit hokken van dieren kunt bekijken. Zoiets hebben we nog nooit ergens anders gezien. Om half 3 zijn we weer met het treintje terug gegaan richting hotel.
Weer in het hotel hebben we even een late siesta gehad vanwege de warmte.
Allebei hebben we even lekker op bed wat uitgerust, stiekem hadden we toch al wel een eind gelopen. Om iets over 5 zijn we weer het centum in gelopen op zoek naar een restaurantje.
We wilden eigenlijk pizza gaan eten, bij een restaurantje wat we gisteren al waren tegen gekomen. Helaas was deze toevallig net vandaag wegens technisch onderhoud gesloten.
Vanuit het treintje kwamen we nog een andere pizzaria tegen, dus hebben we daar eerst gekeken. We hadden namelijk wel zin in een lekkere pizza! De eigenaresse keek ons nogal chagarijnig aan met een gebaar dat ze geen gasten wilde ontvangen. Oke dan niet dachten wij, stik er maar in, dan maar geen klanten!
Daarna hebben we besloten om wat verder het centrum in te lopen, we kamen een Mac Donalds tegen waar we lekker op z'n Mac Donalds hebben gegeten!
Op terugweg naar het hotel zijn we een grote supermarkt tegen gekomen: TESCO, deze zit schuin tegenover ons hotel. We wilde namelijk wat lekkers te drinken halen en wat chips voor vanavond. Handig zo dicht bij een grote supermarkt, kunnen we morgen na het ontbijt wat broodjes halen voor in de middag.
Nu zijn we net weer terug in het hotel, dus gelijk maar even deze update van vandaag erop gezet. De foto's moeten nog steeds komen, deze houden jullie nog van ons tegoed.
Ook vandaag weer te laat voor de sauna. Dus gaan we morgenavond maar lekker!
Vanavond gaan we verder ook niet veel meer doen, waarschijnlijk weer een filmpje opzetten en ons gemak houden.
Even over het weer: vandaag was hier dus een erg mooie dag: ongeveer 30 graden, het begint nu net pas te regenen. Ik begreep dat het weer in Nederland vandaag wat minder was.
De komende 2 dagen wordt het bij ons ook wat minder, gemiddeld 20 graden. Wel met wat zon. Daarna wordt het weer een graad of 25.

Op de planning voor morgen staat een bezoek aan Praag!
Welk deel we eerst willen zien, daar zijn we nog niet helemaal uit.
Wel willen we deze week nog 1 of 2 keer meer naar Praag zodat we zoveel mogelijk van de bezienswaardigeheden hebben gezien.

Tot de volgende update,

Liefs xxx ons

P.s het was maar een klein regenbuitje, nu weer droog.

1. Pappa / John (vN)2 augustus 2009 om 20:06

Bij jullie een klein regenbuitje, bij ons een regenbui van vele uren..........
    Verwachting is wel dat het vanaf morgen de zomer terug keert. Kan goed zijn als jullie binnenkort weer thuis komen je de 30 graden kunt ervaren. Vandaag bij tante Ilse geweest (verjaardag) en bij Opa en Oma van Niersen. De dag was dus zo weer om. Vanavond een rustig avondje als voorbereiden voor de werkdag morgen. Ja, sommige moeten werken, iemand zal toch de kost moeten verdienen.......
    Geniet deze week nog maar, volgende week zit je weer in het gareel.
    Prettige dag morgen en voor straks lekker slapen.

2. ik blijf het leuk vinden die verhalen van jullie. Elke dag even kijken wat jullie die dag weer hebben meegemaakt. Misschien komen jullie morgen in Praag wel een leuke pizzatent tegen. Veel plezier en voor straks lekker slapen en morgen gezond weer op.